En el món globalitzat en el que ens trobem, les investigacions educatives rellevants acaben essent aquelles que comparen l’estat de l’educació arreu del món. Existeixen un gran nombre d’investigacions pròpies de contextos idiosincràtics, de forma que la seva rellevància ho és en aquell espai en concret.
Un exemple molt clar d’investigació educativa transcendental a nivell mundial el trobem en l’informe publicat pel següent organisme internacional:
- UNICEF: ESTAT MUNDIAL DE LA INFÀNCIA 2007 “La dona i la infancia. El doble dividend de la igualtat de gènere”. En aquest informe es presenten els resultats en relació a la discriminació de gènere que s’ofreix la dona arreu del món. Se’ns presentà la relació que s’estableix entre l’educació i les situacions de desigualtat que s’ofreien el dones, així com el paper que juga l’educació per millorar aquesta situació de desigualtat.
Per descargar aquest informe ves a aquets enllaç:
http://www.unicef.org/spanish/sowc07/docs/sowc07_sp.pdf
Aquesta investigació es rellevant perquè ofereix dades concretes del estat de l’educació a nivell mundial. Estableix relacions causals entre la desigualtat de gènere i l’educació, aspecte clau en un món on imperen les idees de democràcia i justícia social, que poden servir com a punt de partida d’intervencions que pretenguin pal·liar la discriminació del gènere femení.
Els temes més actuals en els quals s’inscriu i es desenvolupa la investigació educativa en l’actualitat són els següents:
Influència dels mitjans de comunicació i les tecnologies audiovisuals en l’ensenyament i la societat
Estudi semiòtic -didàctic dels mitjans i les tecnologies en l’ensenyament
Desenvolupament de programes didàctics per a la intervenció socioeducativa amb mitjans de comunicació
Propostes curriculars d’explotació didàctica dels mitjos
Disseny, desenvolupament i avaluació de programes audiovisuals i multimèdia en l’ensenyament
Les Noves Tecnologies en l’ensenyament universitari
Disseny, desenvolupament i avaluació de programes
Avaluació de plantejaments d’intervenció orientadora en Educació Secundària
Metodologia per a l’avaluació d’institucions educatives
Propostes metodològiques d’orientació per a
Intervenció social i treball social immigració i acció intercultural Estudis de necessitats educatives per a l’ocupació i el treball
Estudis de perfils psicopedagògics
Disseny i avaluació de programes socioeducatius en entorns no formals
Implementació de programes de formació socioeducativa
Estudi d’itineraris formatius i d’intervenció socio-professional
La importància i preferència de la investigació educativa en aquestos temes escau en la rellevància d’aquestos en la societat actual. Ens trobem en un món on les TIC envaeixen totes les dimensions socials i laborals, on la formació permanent es clau degut al caire dinàmic i canviant del món obligant a una continua renovació i actualització de les persones, i on es necessària una intervenció socioeducativa com a conseqüència del creixement continu dels fluxos internacionals de població.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada